Jak nás neustálý vývoj optimalizace pro vyhledávače nutí sebevzdělávat se každý den

Jak nás neustálý vývoj optimalizace pro vyhledávače nutí sebevzdělávat se každý den

V online světě hodně skloňovaný fenomén optimalizace pro vyhledávače má neustálý vývoj. Objevují se nové technologie, metody a postupy, jak být o kousek lepší a zalíbit se vyhledávačům. Je to skvělé, že se na tomto poli stále něco děje a uživatel najde na internetu přesně to, co potřebuje, ale na druhou stranu přináší neustálé novinky další starosti pro online marketéry. Jak se v tom všem orientuji já a jaká mám rady pro stálé sledování seo (definice)?

Aktivně si vyhledávám zdroje informací

Vývojáři neustále vylepšují vyhledávací algoritmy. Cílem je nabízet uživatelům přesně takový obsah, který hledají a navíc v dostatečné kvalitě. Když to porovnáme, tak dříve stačilo naflákat na stránku klíčová slova v různých tvarech a pádech a vaše práce se zobrazovala vysoko. Jenže ty doby jsou už dávno pryč a vyhledávací algoritmus umí rozpoznat běžný text od toho účelově sestaveného pouze kvůli nejčastějšímu výskytu klíčových slov. Právě tyto změny vedly k tomu, že se přední pozice promíchaly a dnes se vám na prvních místech ukáže hlavně kvalitní obsah s přiměřeným výskytem hledaného slova či fráze.

Novinky se snažím aplikovat na svých projektech

Jakmile se objeví nějaká zásadní novinka týkající se této oblasti, jedná se o citlivý moment, který je potřeba nepodcenit. Změny si žádají svůj čas, než se všechny podstrání znovu indexují a projeví se. Takže se snažím na všechno přijít co nejrychleji a aplikovat to na své stránky. Když začnu pozorovat první výsledky, pouštím se do práce pro klienty. Mám tak víceméně jistotu, že postup funguje a přináší kýžené výsledky. Moje zakázky a důvěra klientů totiž nejsou vhodným polem pro experimentování.

ČÍST  Co bych poradil těm, kdo si plánují založit internetový magazín

Sleduji zkušenosti zahraničních kolegů

Česká scéna je na tom samozřejmě velmi dobře, ale její mínus spočívá ve velikosti. Je nás prostě příliš málo, abychom stíhali péči o klienty a zároveň psali poučné články pro své kolegy. Zahraniční zdroje sleduji i z toho důvodu, že se zde novinky objeví často rychleji a já mám pak šanci pustit se do testování ve chvíli, kdy o novém trendu většina českých online marketérů ještě neví. Snažím se tak poskytnout svým klientům důležitý náskok před konkurencí a musím říct, že se mi to v poslední době docela daří. I když se objevili novinky, které zatím nemám plně ozkoušené a jejich poměrně hodně.

Téměř každý den se poctivě věnuji vzdělávání

Řada studentů si představuje práci jako stav, kdy už ideálně všechno potřebné vědí a nemusí dále aktivně studovat. Jakého omylu se dočkají ve chvílích, kdy opustí školu a otevře se před nimi širý svět, kde zapsat pokrok znamená být ztracen. Je to tak. Tentokrát vám nikdo neříká, ať se učíte. Nikdo vám přímo nedává testy. A snad nejhorší je to, že vás do toho nikdo nenutí. Prostě to dělat nemusíte, ale pak zůstává otázkou, jak se vám bude dařit. Jistě v nějakých oborech to není tak dramatické, ale ve světě online marketingu se jedná o téma, které se prostě nedá opomenout. V tomto článku se podívejte na to, kdo je to ten specialista na online marketing.

Učení má v mém denním režimu pevné místo

Můj denní režim vypadá přibližně takto. Ráno vstanu a uvařím si kávu a připravím snídani. Během toho si sepíšu svůj denní to do lísteček. Hned prvním bodem je obhlédnutí novinek v oboru a přečtení alespoň jednoho článku. Následně pokračuji ve své běžné práci na vlastních projektech a pro klienty. Druhé studijní okénko mám tradičně po obědě. Když jsem hodně unavený, vytáhnu obyčejnou knihu, ale většinou si spíše přečtu další článek s oboru. Jsou to v průměru sice dva články denně, ale to už je přibližně 14 za týden a to je dostatečná porce informací. Moje produktivita je pro úspěšné podnikání klíčová, takže se snažím pomáhat si kvalitní výživou.

ČÍST  Mé začátky s online marketingem