Jak nás neustálý vývoj optimalizace pro vyhledávače nutí sebevzdělávat se každý den

Jak nás neustálý vývoj optimalizace pro vyhledávače nutí sebevzdělávat se každý den

V online světě hodně skloňovaný fenomén optimalizace pro vyhledávače má neustálý vývoj. Objevují se nové technologie, metody a postupy, jak být o kousek lepší a zalíbit se vyhledávačům. Je to skvělé, že se na tomto poli stále něco děje a uživatel najde na internetu přesně to, co potřebuje, ale na druhou stranu přináší neustálé novinky další starosti pro online marketéry. Jak se v tom všem orientuji já a jaká mám rady pro stálé sledování seo (definice)?

Aktivně si vyhledávám zdroje informací

Vývojáři neustále vylepšují vyhledávací algoritmy. Cílem je nabízet uživatelům přesně takový obsah, který hledají a navíc v dostatečné kvalitě. Když to porovnáme, tak dříve stačilo naflákat na stránku klíčová slova v různých tvarech a pádech a vaše práce se zobrazovala vysoko. Jenže ty doby jsou už dávno pryč a vyhledávací algoritmus umí rozpoznat běžný text od toho účelově sestaveného pouze kvůli nejčastějšímu výskytu klíčových slov. Právě tyto změny vedly k tomu, že se přední pozice promíchaly a dnes se vám na prvních místech ukáže hlavně kvalitní obsah s přiměřeným výskytem hledaného slova či fráze.

Novinky se snažím aplikovat na svých projektech

Jakmile se objeví nějaká zásadní novinka týkající se této oblasti, jedná se o citlivý moment, který je potřeba nepodcenit. Změny si žádají svůj čas, než se všechny podstrání znovu indexují a projeví se. Takže se snažím na všechno přijít co nejrychleji a aplikovat to na své stránky. Když začnu pozorovat první výsledky, pouštím se do práce pro klienty. Mám tak víceméně jistotu, že postup funguje a přináší kýžené výsledky. Moje zakázky a důvěra klientů totiž nejsou vhodným polem pro experimentování.

ČÍST  Mé začátky s online marketingem

Sleduji zkušenosti zahraničních kolegů

Česká scéna je na tom samozřejmě velmi dobře, ale její mínus spočívá ve velikosti. Je nás prostě příliš málo, abychom stíhali péči o klienty a zároveň psali poučné články pro své kolegy. Zahraniční zdroje sleduji i z toho důvodu, že se zde novinky objeví často rychleji a já mám pak šanci pustit se do testování ve chvíli, kdy o novém trendu většina českých online marketérů ještě neví. Snažím se tak poskytnout svým klientům důležitý náskok před konkurencí a musím říct, že se mi to v poslední době docela daří. I když se objevili novinky, které zatím nemám plně ozkoušené a jejich poměrně hodně.

Téměř každý den se poctivě věnuji vzdělávání

Řada studentů si představuje práci jako stav, kdy už ideálně všechno potřebné vědí a nemusí dále aktivně studovat. Jakého omylu se dočkají ve chvílích, kdy opustí školu a otevře se před nimi širý svět, kde zapsat pokrok znamená být ztracen. Je to tak. Tentokrát vám nikdo neříká, ať se učíte. Nikdo vám přímo nedává testy. A snad nejhorší je to, že vás do toho nikdo nenutí. Prostě to dělat nemusíte, ale pak zůstává otázkou, jak se vám bude dařit. Jistě v nějakých oborech to není tak dramatické, ale ve světě online marketingu se jedná o téma, které se prostě nedá opomenout. V tomto článku se podívejte na to, kdo je to ten specialista na online marketing.

Učení má v mém denním režimu pevné místo

Můj denní režim vypadá přibližně takto. Ráno vstanu a uvařím si kávu a připravím snídani. Během toho si sepíšu svůj denní to do lísteček. Hned prvním bodem je obhlédnutí novinek v oboru a přečtení alespoň jednoho článku. Následně pokračuji ve své běžné práci na vlastních projektech a pro klienty. Druhé studijní okénko mám tradičně po obědě. Když jsem hodně unavený, vytáhnu obyčejnou knihu, ale většinou si spíše přečtu další článek s oboru. Jsou to v průměru sice dva články denně, ale to už je přibližně 14 za týden a to je dostatečná porce informací. Moje produktivita je pro úspěšné podnikání klíčová, takže se snažím pomáhat si kvalitní výživou.

ČÍST  Co mě neustále překvapuje ve světě online marketingu