Co mě neustále překvapuje ve světě online marketingu

Co mě neustále překvapuje ve světě online marketingu

Z vnějšího pohledu se může jednat o idylický svět, kde se všechno řeší prostřednictvím klávesnice a internetového připojení. Jenže jakmile jsem se do toho více ponořil, zjistil jsem, že je v tom mnohem víc. I po několika letech v tomto pestrém oboru se stále objevují věci, které mě dokážou překvapit. Pozitivně i negativně.

Práce není nikdy málo

V poslední době chtějí snad všechny rozumné a moderní firmy ovládnout jeden z vedoucích marketingových kanálů – tedy internet. To nahrává do karet nám, kteří se snažíme pracovat v tomto prostředí a pomáhat jim se splněním cílů ohledně oslovení širokého spektra lidí. Práce je tedy čím dál tím více, takže je prostor pro nové lidi a hledání uplatnění v tomto oboru. Já sám jsem zažil nedostatek zakázek pouze na začátku svého podnikání, ale postupem času se to stupňuje. Dnes si již mohu dovolit odmítnout některé projekty, které mě příliš neosloví.

Skvělí lidé s vizemi

Jistě, jsou všude kolem nás, ale najít je na internetu je dnes snadné. Mnoho skvělých lidí dokáže vytvořit neuvěřitelné vize, které mají v hodně případech reálné naděje na úspěch. Online marketing je jimi protkaný jak na straně zákazníků, tak u samotných pracovníků například v marketingových agenturách. Možná je to tím, že se pohybuji v této sociální bublině a nevidím nic jiného, ale přijde mi, že se jedná o skvělé prostředí pro osobní i profesní rozvoj. Určitě je potřeba zmínit, že online podnikání není jenom výsadou mužů a úspěšné jsou i ženy, jak ukazuje například tento článek.

ČÍST  Mé začátky s online marketingem

Bez umění komunikace se neobejdete

Neustále mě překvapuje, jak řada lidí podceňuje komunikaci na internetu. Je hrozně důležité důsledně se věnovat tomu, co píšeme. Správná stylistika a sestavení obchodního emailu a celkově komunikace je klíčové pro oslovení potenciálních zákazníků. Musím přiznat, že když jsem se pustil do zlepšení své komunikace, zařadil občas i telefonické rozhovory s klienty a osobní schůzky, poptávky po mých službách vyrostly nahoru díky kladným referencím a dalším doporučením. Kdo přemýšlí o práci na volné noze, ať se podívá na tento článek. Pomůže vám ujasnit si několik věcí.

Potřeba vyladit si time management k dokonalosti

Souvisí to trochu s prvním bodem ohledně neutuchajícího přílivu nových zakázek. Práce je opravdu hodně a riziko spočívá i v tom, že si toho prostě naberu hodně a nebudu stíhat. S tímhle problémem neustále bojuji a opravdu mě překvapuje, jak je plánování času důležité. Hlavně když jste na volné noze, máte tendence sklouznout k lenošení a odkládat nemilé povinnosti na poslední chvíli. Pracuji s několika technikami, jak do svých dnů dostat více produktivních činností a zároveň nebýt úplně bez energie po zbytek dne. Není to úplně jednoduché, ale uvědomuji si, jak hodně to je potřeba.

I malé firmy chtějí být vidět mezi těmi velkými

Možnosti internetu dávají prostor i malým firmám. Hrozně mě baví a překvapuje zároveň, když se malé firmičky vypracují skoro až na podobnou úroveň jako větší korporace. Dá se to třeba přirovnat ke světu na Youtube, kde mají některé kanály, kde obsah tvoří pouze jeden člověk, často stejnou a někdy i vyšší sledovanost, než některé televizní pořady, za kterými stojí celý tým lidí a mnohem větší rozpočet. Internet přináší opravdovou svobodu v tom, že můžeme projevovat své umění i bez velkých počátečních investic.

ČÍST  Ať Jste V Síti Vidět! Vše O Budování Zpětných Odkazů

Kdo to umí, dokáže dobré výsledky i s nízkým rozpočtem

Jak zmiňuji výše. Pokud marketing doopravdy umíte, zvládnete dokonale nastavit kampaně, odhadnete cílovou skupinu a všechno bude fungovat jako na drátkách, můžete se těšit na skvělé výsledky i bez nutnosti obrovských rozpočtů na placenou reklamu. Jen si to možná bude žádat více času. Za ta léta mě překvapilo mnoho projektů s dobrým úmyslem, které se dostaly do povědomí lidí, a skutečně se je podařilo realizovat. Je to něco výjimečného, co je potřeba kultivovat a udržovat. A k tomu slouží má práce v oboru online marketingu.