Mé začátky s online marketingem

Mé začátky s online marketingem

Je to už pár let, co jsem zjistil, že bych si chtěl vydělávat přes internet. Nebylo to ani tak velké zjištění, jako spíš realistické využití mého času stráveného u počítače. Zkoušel jsem spoustu věcí a řada z nich mě opravdu zaujala, ale nejvíce mi k srdci přirostl online marketing. A to snad ve všech formách. Tedy zatím kromě PPC, k tomu si pořád hledám cestu.

Reklama na internetu

Bannery, odkazy, vyskakovací okna a další. Možností reklamy na internetu je hodně a řada firem si to už uvědomila. Já jsem zjistil, že by to mohl být skvělý způsob obživy. Své teoretické znalosti ze školy jsem propojoval s tím, co jsem se dočetl na internetu. Kombinoval jsem různé kanály a přicházel na způsoby, jak oslovit lidi. Upřímně jsem na začátku vůbec nečekal, že to může být taková věda. A že mě to skutečně dokáže uživit. Byla to jen touha ukázat, co ve mně je a nemuset přitom docházet na osm hodin do práce. Jde o velmi univerzální obor, jak podporuje i tento článek, kde je zmíněno hledání práce na sociálních sítích.

Magazín úspěšnější než ten tištěný

Největší kouzlo internetu spočívá v jeho neuvěřitelných možnostech. Dnes a denně jsem fascinován, co všechno se dá zařídit, vymyslet a snad i otestovat. Máte internetový magazín, kde si jen tak pro zábavu píšete články. Potom přijde na řadu otázka monetizace – tedy, jak to nějak zpeněžit a něco málo na tom vydělat. A najednou jste jako ředitel malého opravdového magazínu, který shání reklamy, umístění produktů, psaní placených recenzí a PR článků. Už jsem takhle pár klientům dopomohl k tomu, že mohou mít radost z velké návštěvnosti jejich magazínu, kde články možná uvidí víc lidí než u tištěných časopisů. A to je hrozně skvělý pocit a jakási přidaná hodnota.

I život v marketingové agentuře jsem si vyzkoušel

Začátky šli docela snadno, protože moje ceny byly nízké a učil jsem se hlavně na svých projektech. Bral jsem to vyloženě jako zábavu. Postupem času jsem si ale přerovnal priority a zjistil jsem, že by to třeba jednou mohlo být i moje zaměstnání. A tak jsem získal pozici v jedné nejmenované marketingové agentuře. To ale byl trochu tvrdší korporátní život a já na to nebyl zvyklý. Spoustu jsem se toho naučil, to je pravda. Byla to velmi cenná zkušenost, která mě určitě posunula. Mimo jiné také tím směrem, že jsem se stal živnostníkem na volné noze, a pokud to půjde, nehodlám to měnit, protože svoboda a možnost plánování vlastního času je opravdu k nezaplacení. Nutno také podotknout, že za ten rok a půl od skončení v agentuře si vydělávám velmi podobné peníze na volné noze.

Dnes se věnuji hlavně sebevzdělávání

Je to úplně nejdůležitější část mojí práce. Nesmím totiž zapsat aktuální trendy, co se týká nových algoritmů vyhledávačů a podobně. Je to část práce, která není přímo placená, ale stojí za kvalitním výsledkem. Rád navštěvuji nejrůznější školení a zjišťuji si nové informace i z toho důvodu, že chci být pro své klienty opravdovým přínosem. Budovat vlastní jméno a značku v internetovém světě je totiž jednoduché, ale stačí pár chyb a skončili jste. Hodně mě překvapila například informace z tohoto článku, ale se žádostí o úpravu životopisu podle zásad online marketingu se na mě zatím nikdo neobrátil.

Určitě to není práce pro každého, i když mi občas lidé říkají, že by to přeci zvládl každý

Asi se to stává více lidem, že ostatní si jejich práce příliš necení a mají pocit, že by to přeci zvládl každý. Vždyť to není žádná raketová věda ani stavění domu nebo auta, tak co je na tom? Vylepšit obrázek v malování a snad i lepším grafickém programu dokáže každý. A když se potom podívá na návod na internetu, zvládne vložit odkaz a udělat z toho banner. No, to sice možná ano, ale je tohle marketing? Je to asi stejné, jako kdybych se někoho zeptal, jestli mi dokáže jen tak udělat marketingovou strategii pro prezidentskou kampaň. Tak sem s tím, vždyť to přeci není raketová věda a určitě to zvládne každý.

Leave a Reply

Your email address will not be published.
Required fields are marked *