Co bych poradil těm, kdo si plánují založit internetový magazín

Co bych poradil těm, kdo si plánují založit internetový magazín

V první řadě snad jenom jedno. Když máte nápad a víte, o čem chcete psát, jděte do toho. Jestli ale jenom toužíte inkasovat peníze z reklam a placených článků, bude to cesta složitá a těžko říct, jestli vás to bude bavit.

Založení magazínu jako splnění snu

Bylo vaším dětským snem napsat knihu, nebo mít vlastní časopis? S takovými lidmi se moc rád setkávám. Když se na mě obrátí na radu ohledně online marketingu, je na první pohled poznat, že jejich práce má přidanou hodnotu. Je to něco speciální, co vás často donutí přečíst několik článků najednou a neodejít. Jakmile jim připravím cestu k širšímu publiku, začínají raketově růst a je opravdu radost sledovat tento proces.

Na druhé straně jsou tu lidé, kteří vnímají internetový svět jako příležitost snadného, bezpracného a rychlého výdělku. U takových lidí se setkávám s požadavky na zvýšení návštěvnosti a větší konverzní poměry na reklamy. Jenže když je web plný jen a pouze PR článků a reklamních sdělení, moc lidí dlouhodobě nezaujme. Těmto lidem říkám, že by měly přidat více příběhů a trochu odebrat reklamy.

Přivýdělek k dalšímu zaměstnání

Píšete si svůj blog a říkáte si, že jakmile začne návštěvnost stoupat, hned budou vaše zisky obrovské. V první řadě však jde o běh na dlouhou trať, kdy si musíte získat pozornost publika a udržet si jí. Mám zkušenosti se skvělými pisateli, kteří rozhodně mají co nabídnout, ale přesto se jejich tvorba nedostává k těm správným lidem. Jednoduše totiž zapadnou mezi ostatními. A o tom je právě online marketing. Má vás dostat nahoru klidně i nad ty, kteří mají kvalitnější tvorbu. Přesně takhle někdy funguje internet a správně ovládat způsoby zviditelnění je neuvěřitelná síla. Když se budete řídit radami, které jsou třeba v tomhle článku, může se z vašeho záměru stát i větší firma.

Různorodí lidé a zajímavé příběhy

Já osobně tuto sílu umění internetového marketingu hrozně rád propůjčuji projektům a stránkám, které mě nějakým způsobem oslovují. Může to být obsah, příběh, nebo dokonce poslání. Poslední dobou se mi vede dobře, takže jsem se nabídl jedné neziskové organizaci, že jim pomohou s marketingem. To je mimochodem skvělá cesta i pro začínající, kteří takto získají reference a cenné zkušenosti z vyhodnocování kampaní a plánování jednotlivých kroků. Skvělé jsou i soutěže a stáže, jako je například zmínka o příležitosti od Google v tomto článku.

Všem radím, že na to mají jít s rozumem, ale nesmí zapomínat na své srdce

Do propagování vlastního internetového magazínu je potřeba zapojit hodně rozumu. Zjistit si, co aktuálně nejvíce funguje a soustředit se na svou cílovou skupinu. Základní princip má vycházet z rozumové úvahy. Jenže tohle dokáže většina marketérů. Když chcete soupeřit s těmi nejlepšími, musíte mít něco navíc. A to tentokrát nemluvím o vyšším rozpočtu. Jde spíše o to ukázat, že v něčem vynikáte. Že to není jen prázdné placené místo. Koneckonců dobrá propagace se dá dělat i zadarmo, jen musí splňovat jeden prostý požadavek. Musí lidi zaujmout.

Nechte si psát články

Základem k udržení a uspokojení pravidelných návštěvníků vašeho internetového magazínu je, jak já radím, pravidelný a kvalitní obsah. Pokud ho nestíháte vytvářet sami, přiberte do party pomocníka, který vám pomůže se psaním článků za úplatu nebo za rozdělený zisk z reklam. Nové články se snažte k dalším lidem dostat přes sociální sítě, protože to funguje velmi dobře. V neposlední řadě je potřeba správně vyladit optimalizaci pro vyhledávače, což v dnešní době již není úplně jednoduché. Pokud chcete mít v této oblasti převahu a opravdu vyladit své stránky, obraťte se na specialistu na SEO. Když to někdo myslí opravdu vážně, píše i mě, abych mu vytvořil komplexní strategii, jak co nejlépe využít všechny dostupné kanály. Já jsem na to už zvyklý a u opravdu ambiciózních projektů je často po vytvoření plánu přesměruji na osvědčené specialisty z konkrétních oblastí.

Leave a Reply

Your email address will not be published.
Required fields are marked *